«Κιβωτός του κόσμου»: Οι καταγγελίες των παιδιών συνθέτουν την εικόνα λειτουργίας των δομών σε Χίο και Καλαμάτα

Βία, εκμετάλλευση, ψυχολογικός ψυχαναγκασμός είναι το μοτίβο, που επαναλαμβάνεται σε κάθε καταγγελία, που βλέπει το φως της δημοσιότητας από παιδιά, που έζησαν στις δομές της Κιβωτού. Ανήλικη κοπέλα περιγράφει για πρώτη φορά στην ΕΡΤ, τα σκληρά χρόνια, που φέρεται να βίωσε στην δομή της Χίου.

“Παιδιά δούλοι”

“Με βάζανε να μαζεύω κουκουνάρια, κάθε φορά, που δεν άκουγα με έκλεινα στο δωμάτιο… ξεχνούσαν να μου φέρουν φαγητό”, αποκαλύπτει η νεαρή κοπέλα για όσα η ίδια βίωσε στην δομή.

“Παιδιά αποκομμένα από την Κοινωνία”

Όπως περιγράφει στην ΕΡΤ, πολλές φορές τους απαγόρευαν να μιλούν ακόμη και να μιλούν. “‘Έπεφτε ξύλο σε έβαζαν τιμωρία στην απομόνωση… δεν σου επέτρεπαν να μιλάς στα άλλα παιδιά…”.

Η ανήλικη κοπέλα έζησε στην δομή της Χίου από τα επτά έως τα δεκατέσσερά της χρόνια και σήμερα βρίσκεται σε ξενώνα άλλη οργάνωσης μακριά από το νησί.

“Τα περιστατικά δεν ήταν μεμονωμένα”

” Όλο το περιβάλλον ήταν έτσι… Μας εκβίαζαν για να μην πούμε τι συμβαίνει”.

Κομβικό ρόλο αποκτά πλέον η δομή της Καλαμάτας, μετά και τις καταθέσεις του 19χρονου. Κλειδί στη διερεύνηση της όλης υπόθεσης, αποδεικνύεται το διάστημα, που έφυγαν για πάντα από τη δομή της Καλαμάτας τα μεγαλύτερα παιδιά. Είναι η ίδια περίοδος, που περιέγραψε ο 19χρονος, ότι έγιναν όσα κατήγγειλε.

“Νάρκισσος ο πάτερ Αντώνιος”

“Υπήρχε ένα φόβος, κάθε φορά που ο πάτερ βρισκόταν στην Καλαμάτα”, λένε εργαζόμενοι της δομής στην ΕΡΤ Καλαμάτας. Τον περιγράφουν ως «νάρκισσο» και ιδιαίτερα περίεργο άνθρωπο, που είχε επαφή μόνο με πρόσωπα του «οικείου» περιβάλλοντος του. “Δεν είχε ιδιαίτερες σχέσεις με τους εργαζόμενους στην δομή, πλην ελαχίστων ανθρώπων που εμπιστευόταν εδώ και πολλά χρόνια”.

“Μετακινούσε παιδιά από δομή σε δομή”

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι πέρυσι τον Ιανουάριο έγινε ταυτόχρονη απομάκρυνση των πέντε μεγαλύτερων παιδιών της δομής (μαθητές Γυμνασίου), ένα εκ των οποίων έμεινε και από απουσίες στην ίδια τάξη.

 Ρεπορτάζ: Θοδωρής Πυλιώτης / Κώστας Γαζούλης



Source link